Rozdział I.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Stowarzyszenie o nazwie Pierwszy Kaliski Klub Golfowy zwane dalej „Klubem” , jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem mającym na celu rozwijanie i propagowanie inicjatyw, postaw i działań sprzyjających współzawodnictwu sportowemu i rozwojowi golfa, upowszechnianie golfa, a także wspieranie organizacyjne i rzeczowe osób fizycznych i jednostek organizacyjnych, które podejmują takie działania.
§ 2.
Siedzibą Klubu jest m. Kalisz woj. wielkopolskie.
§ 3.
Klub działa na podstawie przepisów ustawy Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. Z 1989r. Nr 20, poz. 104 z późn. zm.), ustawy z dnia 25 czerwca 2010 roku o sporcie (Dz. U. z 2014 r. poz.715) oraz niniejszego statutu.
§ 4.
1. Klub posiada osobowość prawną.
2. Klub może być członkiem krajowych i międzynarodowych organizacji o podobnym celu działania.
§ 5.
Klub swoim działaniem obejmuje obszar Rzeczpospolitej Polskiej. Dla właściwego realizowania swych celów.
Klub może prowadzić działalność poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 6.
Czas trwania Klubu nie jest ograniczony.
§ 7.
Klub realizuje cele poprzez:
1. wszechstronne propagowanie golfa,
2. organizowanie zawodów golfowych,
3. współpracę i wzajemną pomoc członków Klubu,
4. współpracę z osobami i instytucjami w zakresie zbierania informacji w dziedzinie uprawiania golfa,
5. doradztwo i pomoc oraz szkolenie członków i innych podmiotów zainteresowanych działalnością Klubu,
6. inne działania sprzyjające rozwojowi statutowych celów organizacji,
7. prowadzenie działalności integrującej członków Klubu poprzez aktywność kulturalną, rekreacyjną i towarzyską.
§ 8.
Klub, dla realizacji swych celów może powołać inne organizacje w granicach prawem dopuszczonych.
§ 9.
Realizując powyższe cele Klub opiera się na społecznej pracy członków. Może jednak zatrudniać pracowników do prowadzenia swych spraw.
§ 10.
1. Członkiem zwyczajnym Klubu może być pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej oraz cudzoziemiec, także nie mający miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, który:
złoży deklarację członkowską, opłaci wpisowe w wysokości ustalonej przez Zarząd Klubu, zobowiąże się do przestrzegania postanowień niniejszego statutu, przedstawi opinie (rekomendacje) co najmniej dwóch członków Klubu,
2. Małoletni w wieku od 16 do 18 lat mogą należeć do Klubu i korzystać z czynnego i biernego prawa wyborczego z tym, że w składzie zarządu Klubu większość muszą stanowić osoby o pełnej zdolności do czynności prawnych.
3. Małoletni poniżej 16 lat, mogą za pisemną zgodą przedstawicieli ustawowych należeć do Klubu bez prawa udziału w głosowaniu na Walnych Zebraniach członków oraz bez korzystania z czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Klubu.
§ 11.
1. Członkiem wspierającym Klubu może zostać:
a. osoba prawna (członkostwo firmowe),
b. pełnoletnia osoba fizyczna.
2. Członkowie wspierający korzystają z praw przysługujących członkom zwyczajnym wymienionych w § 13 ust. 2 pkt. 2-7 oraz mają obowiązki określone w § 13 pkt. 1.
§ 12.
Członkostwo Klubu nabywa się przez przyjęcie kandydatury przez Zarząd zwykłą większością głosów w drodze uchwały.
§ 13.
Członkowie Klubu zobowiązani są :
1. swoją postawą i działaniami przyczyniać się do wzrostu roli i znaczenia Klubu,
2. dbać o jego dobre imię,
3. zabiegać o poprawę opinii społecznej i klimatu wokół uprawnia golfa,
4. popierać i czynnie realizować cele Klubu,
5. przestrzegać powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz postanowień statutu,
6. regularnie opłacać składki.
Członek zwyczajny ma prawo brać udział w życiu Klubu, w szczególności:
1. przysługuje mu bierne i czynne prawo wyborcze,
2. wnioskować we wszystkich sprawach dotyczących celów i funkcjonowania Klubu,
3. korzystać z lokali Klubu,
4. posiadać legitymację Klubu i nosić odznaki Klubu,
5. korzystać z rekomendacji, gwarancji i opieki w swojej działalności,
6. korzystać z urządzeń technicznych, poradnictwa i szkoleń, które Klub stawia do dyspozycji członków,
7. korzystać z innych możliwości, jakie stwarza swoim członkom Klub.
§ 14.
Skreślenie z listy członków Klubu następuje poprzez:
1. rezygnację pisemną złożoną na ręce Zarządu,
2. wykluczenie przez Zarząd:
a. za działalność sprzeczną ze statutem oraz uchwałami Klubu,
b. za nieusprawiedliwione nie branie udziału w pracach Klubu,
c. za zaleganie z opłatą składki członkowskiej ponad trzy miesiące,
d. na pisemny umotywowany wniosek co najmniej 10 członków Klubu z przyczyn określonych w lit. a i b,
e. z powodu utraty praw publicznych w wyniku prawomocnego orzeczenia sądu,
3. śmierć członka.
§ 15.
Od uchwały Zarządu w przedmiocie wykluczenia członków przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków na co najmniej 21 dni przed terminem Walnego Zebrania. Uchwała Walnego Zebrania jest ostateczna.
Rozdział II.
WŁADZE KLUBU
§ 16.
Władzami Klubu są:
1. Walne Zebranie Członków,
2. Zarząd,
3. Komisja Rewizyjna.
§ 17.
1. Kadencja wszystkich władz wybieranych Klubu trwa 3 lata.
2. W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka władz Klubu w trakcie kadencji, skład osobowy tych władz jest uzupełniany spośród nie wybranych kandydatów, według kolejności uzyskanych głosów. Liczba dokooptowanych w ten sposób członków władz nie może przekroczyć jednej trzeciej liczby członków pochodzących z wyborów.
§ 18.
1. Uchwały wszystkich władz Klubu zapadają zwykła większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, jeśli dalsze postanowienia statutu nie stanowią inaczej.
2. Uchwały w zakresie ustalenia wysokości składek członkowskich oraz wysokości opłaty wpisowej wymagają jednomyślności.
§ 19.
1. Najwyższą władzą Klubu jest Walne Zebranie Członków.
2. Walne Zebranie zwołuje Zarząd co najmniej jeden raz na dwanaście miesięcy .
3. Walne Zebranie zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy lub na pisemny wniosek co najmniej 1/2 członków towarzystwa lub 1/3 członków Komisji Rewizyjnej.
4. Zarząd powiadamia o terminie, miejscu i propozycjach porządku obrad Walnego Zebrania wszystkich członków listami poleconymi lub w każdy inny skuteczny sposób co najmniej 14 dni przed terminem rozpoczęcia obrad.
5. Uchwały zapadające na Walnym Zebraniu są ważne gdy w Zebraniu uczestniczy co najmniej połowa członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie, a drugim terminie, który może być wyznaczony o godzinę później tego samego dnia może ono skutecznie obradować bez względu na liczbę członków.
6. W Walnym Zebraniu mogą uczestniczyć członkowie zwyczajni Klubu oraz z głosem doradczym, członkowie wspierający i zaproszeni goście.
Do kompetencji Walnego Zebrania należy:
1. uchwalanie programu działania Klubu,
2. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
3. uchwalanie regulaminu obrad Walnego Zebrania,
4. udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi,
5. wybór członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
6. uchwalenie zmian statutu,
7. podejmowanie uchwał w sprawie powoływania przez Klub innych organizacji,
8. podjęcie uchwały w sprawie rozwiązania Klubu,
9. rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu wniesionych przez członków Klubu,
10. rozpatrywanie skarg członków Klubu na działalność Zarządu.
11. Uchwały Walnego Zebrania zapadają zwykłą większością głosów członków.
12. Zmiana statutu, odwołanie Prezesa, członków Zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz rozwiązanie Klubu, wymaga bezwzględnej większości głosów obecnych na Walnym Zebraniu.
13. Każdemu członkowi przysługuje jeden głos.
§ 20.
1. Zarząd składa się z czterech członków wybranych przez Walne Zebranie, którzy spośród siebie wybierają Prezesa, Wiceprezesa, Sekretarza i Skarbnika.
2. Prezesa powołuje i odwołuje Walne Zebranie na trzy letnią kadencję.
3. Zarząd konstytuuje się na pierwszym po wyborach zebraniu.
Do kompetencji Zarządu należy:
1. przyjmowanie nowych członków Klubu,
2. reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
3. kierowanie bieżącą pracą Klubu,
4. zwoływanie Walnego Zebrania,
5. ustalanie wysokości opłaty wpisowej i składek członkowskich.
§ 21.
1. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków wybranych przez Walne Zebranie.
2. Komisja Rewizyjna składa się z przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i 1 członka.
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
1. kontrola bieżącej pracy Klubu,
2. składanie wniosków w przedmiocie absolutorium na Walnym Zebraniu,
3. występowanie z wnioskiem o zwołanie Walnego Zebrania.
Rozdział III.
MAJĄTEK KLUBU
§ 22.
1. Źródłami powstania majątku Klubu są:
a. składki członkowskie,
b. darowizny, zapisy i spadki, środki pochodzące z ofiarności publicznej, ze sponsoringu,
c. dotacje, subwencje, udziały, lokaty,
d. dochody z działalności gospodarczej.
2. Dochody z działalności gospodarczej Klubu służą wyłącznie realizacji
celów statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału między jego członków.
3. Funduszami i majątkiem Klubu zarządza Zarząd
§ 23.
1. Klub rozwiązuje się na podstawie uchwały Walnego Zebrania lub innych przypadkach przewidzianych w przepisach prawa.
2. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Klubu Walne Zebranie określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenia majątku Klubu.
3. W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy Prawa o stowarzyszeniach oraz ustawy o sporcie.
§ 24.
Do reprezentowania Klubu na zewnątrz i zaciągania zobowiązań majątkowych uprawnieni są Prezes i jeden z Wiceprezesów łącznie.
Rozdział IV.
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA
§ 25.
1. Klub może prowadzić działalność gospodarczą na ogólnych zasadach, określonych
w odrębnych przepisach. Klub prowadzi działalność gospodarczą wyłącznie
w rozmiarach służących realizacji celów statutowych.
2. Stowarzyszenie prowadzi działalność gospodarczą, w zakresie:
47.9 Sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami
85.51 Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych
93.1 Działalność związana ze sportem
93.2 Działalność rozrywkowa i rekreacyjna
96.0 Pozostała indywidualna działalność usługowa.